پرش به محتوا

5 زیرمجموعه‌ بازاریابی اینترنتی را بشناسید

internet-marketing

بسیاری از کسب‌وکارها تاحدودی به بازاریابی اینترنتی پرداخته‌اند اما قادر نبوده‌اند بیشترین بهره و سود را از کمپین‌های بازاریابی اینترنتی ببرند (بگذریم از اینکه اصلا آیا کمپینی وجود داشته یا نه) در زمانه‌ای که ضرورت بازاریابی اینترنتی بیش از پیش حس می‌شود، این نکته را باید در نظر داشت که بازاریابی اینترنتی از بسیاری جهات با روش‌های شناخته شده تبلیغاتی قدیمی متفاوت است.

درک این تفاوت بزرگی که بین جذب ترافیک و بازدیدکننده به سایت و فروش محصولات از طریق اینترنت وجود دارد حیاتی است. جذب ترافیک به سایت تنها اولین قدم محسوب می‌شود، سپس فروش مطرح می‌گردد که یک بحث کاملا جداست.
به نظر می‌رسد بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک اتصال بین این دو موضوع را درک نکرده‌اند، اتصال گمشده‌ای که تعامل انسانی نام دارد.

وقتی اشخاص سایت یا بلاگ شما را مشاهده می‌کنند، ایجاد تعامل با آنها امری ضروری است، فقط این روش می‌تواند به فروش و ایجاد ارزش برای دوطرف منتهی شود.

کلیک کنید:

کانال تلگرام ارز دیجیتال

در ادامه 5 روش یا زیرشاخه از بازاریابی اینترنتی را می‌خواهید که شما را قادر می‌سازد تعامل انسانی را ایجاد کنید که کلید فروش و درآمدزایی است

1 – بازاریابی محتوایی

تولید و انتشار محتوا، مشارکت در توزیع محتوا در رسانه‌های مختلف است. فرم‌های مختلف ایجاد محتوا شامل آپدیت سایت، بلاگ، انجمن‌ها، صفحات شبکه‌های اجتماعی و غیره است.

اما بازاریابی محتوایی از سمت دیگر، ایجاد و توزیع محتوایی عالی است به نحوی که مخاطب با آن ارتباط و تعامل داشته باشد، هدف بازاریابی محتوایی جذب مخاطبین و تبدیل آنها از طریق محتوا به مشتریانی وفادار است.

2 – بازاریابی ایمیلی

بازاریابی با ایمیل از زمان ظهور اینترنت در دنیا یک ابزار اصلی برای ‌کسب‌وکار بوده است. حتما با برخی از ایمیل‌هایی که روزانه دریافت می‌کنید و هیچ ارزشی ندارند مواجه شده‌اید و بسیاری از اوقات نیز نخوانده آنها را پاک کرده‌اید. در این بخش می‌خواهیم به این بپردازیم که بازاریابی ایمیلی واقعی چگونه است، چرا باید از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید و روش انجام آن چیست

بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی مستقیم است که از پست‌الکترونیک برای ارتباط برقرار کردن با مخاطب استفاده می‌کند. از بسیاری جهات، هر ایمیل که به یک مشتری احتمالی یا مشتری فعلی فرستاده شود بازاریابی ایمیلی تلقی می‌گردد.
البته اصطلاح بازاریابی ایمیلی به موارد زیر نیز گفته می‌شود:

– ارسال ایمیل برای تقویت رابطه یک فروشنده با مشتری فعلی یا مشتری قدیمی است که با هدف بالابردن وفاداری مشتری و در نهایت تکرار فروش انجام می‌گیرد
– ارسال ایمیل با هدف بدست آوردن مشتریان جدید و یا متقاعدکردن مشتریان فعلی به خرید فوری یک محصول یا خدمت است.
– اضافه کردن تبلیغات به ایمیل‌هایی که سایر شرکت‌ها به مشتریان‌شان ارسال می‌کنند

بازاریابی ایمیلی چند مزیت کلیدی دارد

– نرخ بازگشت سرمایه را می‌توان به راحتی تعیین کرد. یعنی می‌توان متوجه شد بازاریابی ایمیلی که انجام شده چقدر نتیجه داشته است.
– می‌توان به تعداد خیلی زیادی از افراد که در لیست ایمیل وجود دارند، در رابطه با موضوعاتی که به آن علاقه‌مندند ایمیل ارسال کرد.
– بازاریاب‌ها می‌توانند از طریق ایمیل به مشتریان، پیام‌های شخصی‌سازی شده، مرتبط و متغیر بفرستند
– با ایمیل می‌توان به درخواست‌هایی مانند ثبت سفارش، ناتمام ماندن فرایند خرید به صورت فوری و اتوماتیک پاسخ داد

معایب بازاریابی ایمیلی شامل اسپم شدن برخی از ایمیل‌هایی است که به مخاطبین ارسال می‌شود

خب حال سوال اینجاست که چرا و چگونه باید بازاریابی ایمیلی را انجام دهیم؟ اینجا چند تفکر را در با شما در میان می‌گذاریم:

چرا؟

– هزینه پایین: بازاریابی ایمیلی در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی بسیار ارزن است. چه خودتان آنرا انجام دهید یا اینکه به دیگری بسپارید، بازاریابی با ایمیل در مقایسه با سایر کانال‌های تبلیغات بسیار ارزان و کم‌هزینه خواهد بود

– درصد موفقیت بالا : ایمیل‌ها می‌توانند دقیقا مصرف‌کننده ایده‌آل را هدف قرار دهند. با در نظر داشتن این مفهوم در ذهن‌تان، همراه با اینکه ایمیل‌ها بسیار به صرفه هستند، عجیب نیست که نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی ایمیلی از بسیاری از روش‌های دیگر بازاریابی مستقیم جلو می‌زند – نکته اینجاست که باید به درستی این استراتژی پیاده‌سازی شود تا نتیجه بگیرید.

– قابل سنجش و انعطاف‌پذیر : با آمارگیرها و سرویس‌های ایمیل مارکتینگ که امروز وجود دارد، سنجش نتایج بسیار آسان شده است. سنجش بازاریابی ایمیلی برای این است که دقیقا بدانیم کدام بخش کارا هستند و کدام بخش نه.
با این داشتن این آمارها، می‌توانید خیلی سریع استراتژی خودتان را در صورت نیاز تغییر دهید

چگونه؟

راهنمای انجام بازاریابی ایمیلی در سایت درآمدسازان منتشر می‌شود

3 – بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک راه قدرتمند برای دست‌یابی به مشتریان بالقوه و خریداران است و کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده کنند.
مشتریان شما همین الان در رسانه‌های اجتماعی در حال تعامل با سایر برندها هستند و اگر شما از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توئیتر و فیس‌بوک و… مستقیما با مخاطبین خودتان ارتباط نگیرید، در حال از دست دادن فرصت بزرگی هستید.
بازاریابی قدرتمند در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند موفقیت عظیمی برای کسب‌وکارتان ایجاد کند و افراد و مشتریان بیشتری را وارد کسب و کارتان نماید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (Social media marketing) نوعی بازاریابی اینترنتی است. صاحبان کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها در این روش با ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا در تلاش هستند به اهداف بازاریابی و برندسازی برسند.

فعالیت‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی شامل ارسال محتوای تصویری، متنی، ویدئویی، صوتی و سایر فرمت‌های محتواست که با هدف افزایش تعامل کاربر انجام می‌گیرد.

در رابطه با چگونگی انجام بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک راهنما منتشر می‌شود

4 – بازاریابی بنری (تبلیغات بنری)

نوعی از تبلیغات است که از طریق بنرها صورت می‌گیرد. تبلیغات بنری به خاطر تصویری بودن آن به تبلیغات نمایشی نیز معروف است. هدف تبلیغات بنری این است که یک برند یا سایت دیگر معرفی شود. این تبلیغات می‌تواند بازدیدکننده را از سایت میزان به سایت تبلیغ‌دهنده هدایت کند.

بنرها از یک جهت ابزارهای بازاریابی عالی هستند، زیرا این یک کمپین تبلیغات بنری توانایی دسترسی یافتن به تعداد زیادی مخاطب را در زمان کوتاه برای شما فراهم می‌کند.

شما می‌توانید یک کمپین تبلیغات بنری را از طریق شبکه‌های تبلیغات، گوگل ادوردز و یا با توافق مستقیم با سایت‌ها آغاز کنید.

5 – بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که هدف آن دسترسی یافتن به مخاطبین هدف از طریق گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر گجت‌های قابل‌ حمل از طریق سایت، ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌ها است.

موبایل نحوه تعامل مردم با برندها را درهم گسسته است، هرکاری که اکنون روی یک کامپیوتر دسکتاپ قابل انجام باشد، روی موبایل‌ها نیز قابل انجام است. از بازکردن ایمیل‌ گرفته تا دسترسی یافتن به سایت‌ها برای خواندن محتوا؛ همه اینها از طریق صفحه کوچک گوشی‌های هوشمند مقدور شده است

با توجه به اینکه بیش از 80 درصد کاربران اینترنت دارای گوشی هوشمند هستند، به این نحوه بازاریابی باید پیش از گذشته توجه کنید.

تبلیغات موبایلی اثرگذار، به معنای درک مخاطبین شماست، همینطور طراحی محتوا براساس پلتفرم‌های موبایلی و استفاده استراتژیک از پیامک و اپلیکیشن‌های موبایل برای بازاریابی موبایلی تاثیرگذار اهمیت دارد.

نتیجه‌گیری

زیرمجموعه‌های بازاریابی اینترنتی را با هم در این بخش بررسی کردیم. در ادامه مطالب سایت درآمدسازان به طور عمیق‌تر در رابطه با این موارد محتوای کاربردی را منتشر خواهیم کرد، برای اطلاع یافتن از این محتوا در خبرنامه عضو شوید.

3 دیدگاه دربارهٔ «5 زیرمجموعه‌ بازاریابی اینترنتی را بشناسید»

  1. سلام جناب جهان دیده
    اول تشکر از سایت خوبتون که زحمت کشیدید و اعتماد ما ایرانی هارو جلب کردید.
    انتقاد هایی داشتم از شما.
    ۱٫ لطفا یک راه ارتباطی راحت و در دسترس قرار بدید! بنده خیلی گشتم ولی نتونستم یک راه ارتباطی درست و حسابی با شما پیدا کنم!!!
    ۲٫ چیدمان سایت و طراحی سایت کمی پیچیده هست و اگر کمی ساده تر باشه خیلی بهتره.
    ۳٫ من خیلی هارو تا الان به عنوان زیرمجموعه معرفی کردم، مشکلات اساسی وجود دارد! اول اینکه وقتی لینک رافر رو میفرستم برای دوستان مخاطب مستقیم به بخش ثبت نام وارد نمیشه و بسیار گمراه کننده هستش، لطفا اصلاح کنید تا بعد از ارسال لینک رافر افراد مستقیم به صفحه ثبت نام هدایت شوند. مسئله بعدی هم اینکه من چطور میتونم تعداد افرادی که زیر مجموعه من هستن رو ببینم! خیلی تلاش کردم ولی نتونستم چیزی پیدا کنم.
    لطفا پیگیری کنید
    تشکر

    1. سلام
      ۱ – این سایت خدمات یا محصولی به شما نفروخته که انتظار پشتیبانی تلفنی یا ایمیلی داشته باشید، صرفا یه سری محتوا قرار دادیم برای راهنمایی افراد.
      من تا حد ممکن پاسخ سوالات رو در کامنت میدم و از سوالات خوب هم استقبال میکنم ولی متاسفانه بی حالی و صرفا مصرف کننده بودن ما ایرانیا طوریه که همه جوره میخوایم لقمه آماده باشه تا ما استفاده کنیم. اینجا مطالبی درج میشه برای راهنمایی افراد و ادامه راه بر عهده شخص هست تا خودش بره تحقیق کنه و یاد بگیره.
      ۲ – در خصوص چیدمان سایت حتما تغییراتی میدم.
      ۳ – انتخاب صفحه ای که با لینک رفرال وارد اون میشید بر عهده خود اون سایت هست و من و شما معمولا نمیتونیم لینک ها یا مقصد لینک رو تغییر بدیم.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.