پرش به محتوا

۲۱ روش افزایش اعضای کانال تلگرام

افزایش ممبر کانال کانال تلگرام واقعی یا فیک

این روزها تلگرام فقط جنبه سرگرمی ندارد، بلکه به ابزاری برای کسب درآمد و بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. استفاده ایرانیان از تلگرام آنقدر زیاد است که این هجوم به سمت تلگرام را باید یکی از حملات بزرگ تاریخی در نظر گرفت و به‌نظر می‌رسد این رویداد باید در کتاب‌های تاریخی ثبت شود.

به آمار شگفت‌انگیز استفاده از تلگرام توجه کنید (آمار ۱۵ شهریور ۹۶)

  • ۵۸۶ هزار کانال تلگرامی فارسی ایجاد شده و بالغ بر ۳ میلیون مطلب در روز در این کانال‌ها منتشر می‌شود.
  • میزان انتشار مطالب توسط کاربران ایرانی در کانال‌های تلگرام در ساعت ۲۲ به اوج می‌رسد.
  • کمترین زمان انتشار مربوط به ساعت ۴ صبح است
  • میزان انتشار مطلب از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ روند ثابتی دارد
  • تعداد کل بازدید از کانال‌های تلگرام در یک روز، یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بار عنوان شده است.
  • متوسط بازدید هر مطلب در کانال نیز ۷۱۷ بار است.

با این آمارها منطقی به نظر می‌رسد که تبلیغات و بازاریابی به سمت این رسانه سوق پیدا کند.

معیار موفقیت بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که از تلگرام برای رساندن پیام‌هایشان به مخاطبین استفاده می‌کنند، تعداد اعضای کانال است. از دور افتاده‌ترین آموزشگاه در یک شهر کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، همگی به نوعی به دنبال افزایش اعضای کانال (ممبر) هستند و همین تقاضا باعث شده سایت‌ها، ابزارها و افراد زیادی خدمات مربوط به افزایش اعضای کانال تلگرام را ارائه دهند.

کلیک کنید:

کانال تلگرام ارز دیجیتال

در این مطلب از درآمدسازان قصد داریم روش‌های افزایش اعضای کانال تلگرام را بررسی و به شما معرفی کنیم

 

۱ – کانال را در ربات‌ها اضافه کنید

یکی از اولین کارها برای جذب اعضای کانال، افزودن کانال در ربات‌هایی است که لیست کانال‌ها را نمایش می‌دهند یا به نوعی برای review و بررسی کانال‌ها ایجاد شده‌اند.

یکی از این ربات‌ها با آدرس @tchannelsbot در دسترس است که نحوه استفاده از آنرا را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا ربات @tchannelsbot را در تلگرام جستجو کنید
سپس دستور add/ را ارسال کنید
حال آیدی کانال خود را ارسال کنید مثال : @daramadsazan
در مرحله بعد یک نام برای کانال خود برای نمایش انتخاب کنید. مثال: درآمدسازان – آموزش بازاریابی اینترنتی
حالا موضوع کانال خود را انتخاب کنید. مثال : Education

در مرحله بعد توضیحات مختصری درباره کانال ارسال کنید برای مثال:
در سایت درآمدسازان، افراد علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی و صاحبان سایت‌ها می‌توانند اطلاعات کاربردی، توصیه‌ها، منابع و انگیزه لازم برای راه‌اندازی و رشد کسب‌وکارشان را بیابند.

حالا زبان کانال را انتخاب کنید. مثال: فارسی

اگر مراحل را بدرستی انجام داده باشید با پیام زیر روبرو میشوید:

Congratulations!

Your channel submission was processed and it now appears on the @TChannelBot charts, where hunders of thousands of @TChannelBot users can see it.

To check channel’s reviews: http://tchannels.me/c/tarfandi

In order to get more ratings and appear higher in charts you can ask your users to follow the link to rate your channel:
https://telegram.me/tchannelsbot?start=tarfandi

Email us at hi@tchannels.me or send /feedback in case of any questions or feedback.

Be heard ,
TChannels Team

Let me know what you want next :

برای دیدن کانال خود در سایت http://tchannels.me/ روی لینک روبروی عبارت To check channel’s reviews کلیک کنید
برای امتیازدهی و بالاآمدن کانال در سایت tchannels روی لینک روبروی عبارت In order to get more ratings and appear higher in charts you can ask your users to follow the link to rate your channel کلیک کنید

 

۲ – پیامک انبوه به شماره موبایل مخاطبین‌تان بفرستید

برای افزایش اعضای کانال می‌توانید به لیست شماره تلفن مخاطبین خودتان پیامک انبود ارسال کنید.

مزایا
– بازدهی نسبتا خوبی دارد، اگر افرادی که به آنها پیامک می‌فرستید مخاطب خودتان باشند و شماره‌شان توسط خود شما جمع‌آوری شده باشد

معایب
– معضل ارسال به شماره‌هایی که پیامک تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند

باید در نظر داشته باشید، در ارسال پیامک برای جذب افراد در کانال تلگرام به معتبربودن شماره‌ها توجه کنید. شماره موبایل‌هایی که بصورت عمده فروخته می‌شود و بانک‌های شماره که در دسترس همه است نتیجه‌ای نخواهد داشت.

 

۳ – تبادل پست با کانال‌های دیگر داشته باشید

اصولاً دو نوع روش تبلیغ کانال وجود دارد: تبلیغ تبادلی یا متقابل و تبلیغ پولی. تبلیغ تبادلی یعنی اینکه شما بخواهید از مدیر کانالی تا لینک کانال شمارا در کانال خودش قراردهد و متقابلاً شما هم لینک آن کانال را در کانال‌تان قراردهید. اینکار را معمولاً کانالهایی انجام میدهند که تعداد اعضای یکسان دارند. ولی در تبلیغات پولی مدیران کانالهای دیگر از شما مبلغی میگیرند تا لینک کانال شما را در کانال‌شان قراردهند. اینکار را معمولاً کانالهایی انجام میدهند که تعداد اعضای چندصدهزارتایی دارند. باید گفت اگر استفاده از تبادل، بیجا باشد و از حدی بگذرد باعث افت کیفیت کانال می‌شود و در نهایت اعضای کانال به اصطلاح ریزش کرده و آنرا ترک می‌کنند. پس بیش از یکبار در روز تبادل لینک نکنید و حتماً کانال‌هایی را برای اینکار انتخاب کنید که باموضوع کانالِ شما مربوط باشند.

لیست کانال‌هایی که در زمینه مرتبط با شما فعالیت می‌کنند را پیدا کنید و به ادمین آنها درخواست تبادل بفرستید. معمولا کانال‌هایی که دارای اعضای یکسان و یا نزدیک به هم هستند حاضر می‌شوند با هم تبادل انجام دهند.

در این روش مراقب اعضای فیک کانال‌های دیگر باشید، با مشاهده تعداد بازدید از پست‌های قبلی کانال موردنظر، می‌توان تاحدودی به فعال بودن و واقعی بودن اعضای یک کانال پی برد. تشخیص فیک بودن اعضا در کانال‌ها گاهی اوقات مشکل‌تر است، زیرا به غیر از اعضای غیرواقعی، از بازدیدهای ساختگی نیز برای پربازدید نشان دادن پست‌ها استفاده می‌شود

 

۴ – ابتدا هدف خودتان مشخص کنید و روی هدف‌تان پایدار باقی بمانید

نخستین چیزی را که قبل از ایجاد کانال باید برای خودتان روشن کنید جواب به این سئوال است: «هدف من از ایجاد کانال تلگرامی چیست؟» وقتی هدف خود را از ساختن کانال مشخص کردید و محتوایی که قرار است در کانال بفرستید را تعیین نمودید، نباید آنرا تغییر دهید. در قسمت تنظیمات یا setting کانال دربخش info بطور دقیق و خلاصه می‌توانید هدف از ایجاد کانال را بنویسید.

پس به خاطر داشته باشید هرگز نباید موضوع و لینک کانال را تغییردهید. مطالبی که در کانال‌تان منتشر می‌کنید باید موضوع و نام کانال و مطالبی که قبلا نشر شده انطباق و سازگاری داشته باشد. مثلا در کانالی با موضوع سرگرمی و جوک انتشار مباحث و محتوای علمی چندان جایز بنظر نمی‌رسد. چراکه می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی یا نارضایتی برای بسیاری از اعضا شود و این امر درنهایت موجب می‌شود که آنان کانال شما را ترک کنند.

 

۵ – لوگو و متن مناسبی برای معرفی کانال خود استفاده کنید

در توضیحات کانال، روی سود و منفعتی که به مخاطب می‌رسانید تمرکز کنید.
به طور مثال تاکید روی اینکه شما اولین کانال مد لباس هستید واقعا چه سودی برای مخاطب دارد؟
به جای آن، بهتر است یک منفعت مشخص که به کاربر می‌رسانید را برجسته کنید.

مثال ۱ : شما می‌توانید مدل لباس‌های بازیگران و هنرمندان را در این کانال دنبال کنید

مثال ۲ : شما می‌توانید نکات دقیق و کاملا کاربردی برای یادگیری زبان آلمانی را در این کانال بخوانید و هر روز یک کلمه و اصطلاح جدید یاد بگیرید

 

۶ – لینک کانال‌تان را در زیر محتوا قرار دهید

در زیر هر پستی که ارسال می‌کنید (حتی اگر پست بلند است در میانه‌های پست) لینک کانال را قرار دهید تا در صورتی که به سایر گروه‌ها و کانال فوروارد شد، دریافت‌کنندگان بتوانند با کلیک روی لینک کانال‌تان عضو کانال شوند. بسیاری از کانال‌های خبری که اخبار بروز و فوری را درج می‌کنند از این طریق اعضای بسیار زیادی را جذب کرده‌اند. اگر گروه‌هایی دارید مطالب کانال‌تان و با لینک زیر آن در گروه‌ها ارسال کنید تا توسط دیگران دست به دست شود.

 

۷ – محتوای مفید و کاربردی ارسال کنید

گرچه کانال‌های سرگرمی، طنز و عمومی بهتر از کانال‌های تجاری و تخصصی عضو می‌گیرند ولی اگر کانالی داشته باشید که بصورت تخصصی روی یک موضوع خاص کار کند، شانس درآمدزایی از آن حتی با وجود تعداد اعضای کم، بالاتر خواهد بود.

محتوایی در کانال‌تان ارسال کنید که واقعا مشکلی از مشکلات مخاطب را حل کند یا حداقل اینکه به حل آن کمک کند. محتوایی که منفعت مشخص و شفافی برای مخاطب داشته باشد بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد.

حفظ و ایجاد جذابیت در کانال برای نگه داشتن اعضای کانال تلگرام بسیار مهم است.

بدیهی است که برای اینکه اعضای‌ کانال‌تان انگیزۀ لازم برای مراجعه به کانال را داشته باشند و بطور منظم به کانال شما سربزنند شما باید محتوای جذاب و مفید در کانال ایجاد کنید. اینکار هم مستلزم مصرف انرژی و زمان زیادی برای شما بعنوان مدیر کانال هست و باعث می‌شود وقتی عضو جدیدی به کانال اضافه شد بجای ترک کانال را ترک کند، لینک join را انتخاب کند و مشتاق به نگهداشتن و ماندن در کانال شما شود. از ارسال مطالب تکراری ویا بی محتوا در کانال خودداری کنید چراکه باعث کاهش جذابیت کانال و در نهایت ریزش اعضایتان میشود.

برای ایجاد جذابیت از عکس-نوشته و انیمشن گیف‌ها و ویدیوهای کم حجم کمک بگیرید و همیشه با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی حجم آنها را تا جای ممکن کم کنید تا مخاطبین و اعضای کانالِ شما سریعتر بتوانند محتوای‌تان را ببینند و اینترنت کمتری مصرف کنند.
علاوه برآنچه گفته شد سعی کنید از گذاشتن پست‌های طولانی خودداری کنید. چرا که مخاطب شما غالباً از طریق موبایل که صفحۀ کوچکی دارد اقدام به بازدید از کانال شما میکند. معمولاً کاربرانِ موبایل در اوقاتی که معطل هستند مانند جابجایی در مترو و انواع و اقسام صف ها اقدام به بازدید از کانال‌ها می‌کنند. پس اگر حجم متن شما بیشتر از دو یا سه پاراگراف باشد مخاطبین شما خیلی سریع براحتی از خیر خواندن آن میگذرند. (مگر اینکه واقعا موضوع و محتوایی جذاب باشد)

همانطورکه اشاره شد از تصاویر و عکس‌های جذاب و مربوط به محتوا تا آنجاکه امکان دارد استفاده کنید. گاهی اوقات یک مفهوم را می‌توان براحتی با یک عکس بیان کرد. درحالیکه همان کار را شاید با ۱۰۰ کلمه هم نتوان رساند. علاوه براین مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و تلگرام به پست‌هایی که عکس داشته باشند، علاقۀ بیشتری دارند

اگر ادمین کانالِ آموزشی هستید که نمی‌توان با نمایش محتوای کانال‌تان توسط عکس بخوبی حق مطلب را ادا کرد سعی کنید که فیلم آموزشی مناسب تهیه کنید و زیرنویس برای فیلم بگذارید. علاوه براین دقت کنید که کاربران نباید با مشکل عدم نمایش یا لود شدن فیلم‌هایتان مواجه شوند. این اتفاق باعث دلسردی اعضا و در نهایت ترک کانال‌تان میشود.

 

۸ – شخص ماهری برای تولید محتوا و مدیریت کانال استخدام کنید

شخصی را استخدام کنید که تجربه تولید محتوا در فضای مجازی را داشته باشد و با شناخت خوب از مخاطبین هدف، بتواند محتوایی اختصاصی و مفید تولید کند. وجود یک‌ شخص حرفه‌ای از خودتان برای مدیریت کانال تلگرام کمک بزرگی به رشد و ترقی آن خواهد کرد.

شما وقتی میتوانید عضو واقعی بگیرید که نیاز و علایق مخاطب خود را به بهترین وجه برآورده کنید. برای این کار باید نیازهای روز جامعه‌ای که می‌خواهید از آنجا عضو بگیرید را بشناسید و بر اساس آنها محتوا تولید کنید. این جامعه می‌تواند یک شهر، یک سازمان، یک یا چند استان، یک مذهب، یک کشور و … باشد.

 

۹ – اعضای اولیه را خودتان اد کنید

وقتی شما کانال خود را ایجاد میکنید و هیچ عضوی ندارد تلگرام به شما اجازه می‌دهد که ۲۰۰ نفر اولِ کانال‌تان را با شماره‌هایی که در گوشی ذخیره کرده‌اید اضافه کنید.

این عمل برای استارت کار و شروع فعالیت کانال بعنوان یک محرک مناسب از طرف تلگرام به سازنده کانال داده شده است تا رشد کانال سرعت بیشتری پیدا کند. اما مشکل بزرگ این روش این هست که عضویت افراد بدون اطلاع و جلب رضایت آنها صورت می‌گیرد و ممکن است باعث ناراحتی و ترک کانال توسط آنها شود.
این نکته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانید یک مدیر کانال در افزودن تعداد مخاطب به این روش محدودیت دارد و بیشتر از۲۰۰ عضو را نمی‌تواند با استفاده از شماره تلفن مخاطبین خود عضو کند بشرطی که مخاطب شماره شما را درگوشی خود ثبت کرده باشد درغیراینصورت با اخطار: Sorry, you can only send messages to mutual contacts at the moment مواجه می‌شوید.

برای اینکار ابتدا وارد کانالی که ساخته‌اید شوید. سپس بالای صفحه برروی عنوان یا همان لوگو، تصویر یا نام کانال ثبت شده در تلگرام کلیک کنید. هنگامیکه پنجره تنظیمات باز شد برروی گزینه Members کلیک کنید. دراین صفحه با کلیک کردن لینک Add Members میتوانید تا ۲۰۰ نفر را بصورت مستقیم وارد کانال کنید. بعد از ۲۰۰ نفر باید لینک دعوت ارسال کنید.

 

۱۰ – با ربات‌ها و نرم‌افزارها کار کنید

این روش به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. افزایش اعضای کانال تلگرام با روش‌های غیرمعمول نظیر ربات‌ها و نرم‌افزارهایی که در این روزها در اینترنت بسیار فراوان هستند نه تنها موثر نیست بلکه در اکثر موارد باعث هدر رفتن انرژی، وقت و پول شما می‌شود.
 اکیدا توصیه می‌شود که تحت هیچ شرایطی سراغ خرید ممبر فیک نروید! قطعاً با اینکار، هرشخصی با ورود به کانال شما و دیدن میزان بازدید مطالب کانال شما و مقایسۀ آن با تعداد اعضای کانال متوجه ممبرهای فیک شما خواهد شد با اینکار امکان تجارت آنلاین و کسب درآمد از فروش تبلیغات را از دست خواهید داد.

اگر قصدتان نیز فروش محصول است، مطمئن باشید شخصی فقط به دلیل بالابودن اعضای کانال مشتری شما نخواهد شد.

 

۱۱ – در سوپرگروه‌ها و کانال‌های دیگر تلگرام تبلیغات کنید

برای اینکار باید یک لوگو یا بنر تاثیرگذار و جذاب طراحی کنید و آدرس کانال خود در پایین مطلب و یا بنر (لینک join) قرار دهید. این روش تبلیغات همیشه موثر بوده و بازده خوبی دارد. متاسفانه بسیاری از کانال‌هایی که دارای اعضا چند ده هزار نفری هستند، از تعداد زیادی ممبر فیک استفاده کرده اند. ممبر فیک (تقلبی) هیچ ارزشی نداشته و تنها برای بیشتر نشان دادن تعداد ممبرهای یک کانال و از جانب آماتورها بکار میرود.

افراد حرفه ای با یک نگاه به کانال، میتوانند حدوداً تعداد اعضای فیک یک کانال را تخمین بزنند. همیشه رابطه مستقیمی میان تعداد بازدیدهای مطالب و تعداد ممبرِ واقعی آن کانال برقرار است. چراکه فیک ممبر هیچگونه فعالیتی ندارد و نمی‌تواند برروی بازدید پست‌ها اثری بگذارد. پس با مقایسه تعداد بازدید مطالب این کانال با تعداد اعضای آن می‌توانید بصورت آزمایشی یک ساعت از آنها تبلیغ خریداری کنید و درصورتی که بازدهی مناسب داشت می‌توانید ساعات بیشتری را از آن کانال تبلیغات خریداری نمایید.

 

۱۲ – در سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها کانال تلگرام‌تان را درج کنید

گاهی بدیهی‌ترین و دم دستی‌ترین کارها را از فرط سادگی فراموش می‌کنیم. می‌توانید سایت‌هایی را که لیست کانال‌های تلگرام را به اشتراک می‌گذارند با یک جستجوی ساده پیداکنید و لینک کانال خود را در آنها قرار دهید. این سایت‌ها کم نیستند و اینکار تاثیر بسزایی در معرفی کانال تلگرامی شما به دیگران دارد. برخی از آنها در زیر لیست شده است:

telegram-channels-list.ir

tchannel.ir

telelist.ir

telechannels.me

teleglist.com

barato.ir/channels

bazdidfa.com/channel

tkanal.ir

telegramch.com

bia2kanal.com

telegrambank.ir

mychannels.ir

upchannel.ir

اگر خدمات خاصی دارید میتوانید با پیشنهاد تخفیف ، اشتراک و… در عوض قراردادن و معرفی لینک شما به کاربران، رسانه موردنظر را بخوبی برای همراهی و همکاری تحریک کنید. اینکار برای شما تقریباً هزینه‌ای نخواهد داشت اما نتیجه آن افزایش اعضای کانالِ شما با حداقلِ هزینۀ ممکن است.
بیاد داشته باشید که اگر از سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید حتماً لینک کانال خود را در سایر کانال‌هایتان نظیر اینستاگرام، گوگل پلاس، فیسبوک، لاین و حتی وبلاگ و وبسایتتان (اگردارید) بگذارید. پس یکی از روش‌های موثر در افزایش اعضای کانال، انتشار اطلاعات و نشانی URL کانال در وبلاگ‌ها و سایت‌هاست.

 

۱۳ – کانال‌تان را عمومی کنید

در هنگام ایجاد کانال، حتما نوع کانال خود را عمومی انتخاب کنید زیرا کانال‌های عمومی در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده می‌شوند.

۱۴ – لینک کوتاه و مناسبی انتخاب کنید

نام مناسب و همچنین لینک کانال خود را کوتاه و مختصر انتخاب کنید تا کاربران بتوانند آنرا به حافظه بسپارند. 

لینک های سوالی یا Join Chat به لینک‌هایی میگویند که عموما مخصوص کانال های private یا خصوصی است که برای دریافت این لینک کافی است در قسمت پروفایل کانال ، به بخش ویرایش یا Edit رفته و برای چند لحظه کانال را private نموده سپس پس از کپی کردن لینک دوباره به حالت Public یا عمومی بازگردانید.

تفاوت این لینک با لینک اصلی یا یوزرنیم کانال شما در این است که کاربر با کلیک بر روی آن اول باید عضو کانال شود بعد مطالب را ببیند ولی لینک اصلی یا یوزرنیم کانال باید بعد از ورود دکمه Join را بزند تا عضو شود.

۱۵ – ارسال اتوماتیک مطالب سایت در کانال تلگرام را راه‌اندازی کنید

مثلاً Telegram for WP یکی از افزونه‌های سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که از طریق آن می‌توانید سایت وردپرسی خود را به کانال تلگرام‌تان وصل کنید. از طریق این افزونه می‌توان اطلاعاتی را از سایت خود وارد کانال تلگرام کنید.

اطلاعاتی مثل: ثبت نام کاربر، بازیابی رمز توسط کاربر، ثبت شدن کامنتی جدید و …امکان ارسال نوشته‌ها در کانال تلگرام نیز وجود دارد. حتی اگر کسی از طریق فرم تماس برای شما ایمیلی ارسال کند شما برروی تلفن همراه خود، در برنامۀ تلگرام می‌توانید آنرا مشاهده کنید.

۱۶ – مسابقات و تخفیف‌های مناسبت‌دار و بخش درخواستی‌ها ایجاد نمایید

هرچند وقت یکبار نظرسنجی یا مسابقه و امکانات جالبِ دیگر نظیر این‌ها را کانال خود بگذارید. یکی از مشهورترین مسابقات کانالی مسابقۀ عکس بچه بود که چندوقت پیش سروصدای زیادی هم راه انداخت! شما با ارسال عکس فرزند خود می‌توانستید در مسابقه شرکت کنید و اگر تعداد بازدید از عکس شما بیشتر از سایرین باشد شما برنده این مسابقه خواهید بود.

یا مثلاً مسابقه‌ای که برای صنایع مختلف برگزار می‌شود و اشخاص می‌توانند با ارسال عکس یکی از کارهای خود در مسابقه شرکت کنند. اگر شما مدیر یک کانال فروش هستید میتوانید هرچندوقت یکبار برای جذب خریداران تخفیف های ویژه بگذارید. یا اگر مثلاً کانال موزیک دارید میتوانید با استفاده از ربات‌های تلگرام، یک بخش درخواستی نیز درنظر بگیرید.

روش‌های دیگری نیز برای افزایش اعضای کانال وجود دارد که برخی سایت ارائه می‌دهند و به طور کلی پیشنهاد نمی‌شود، از قبیل استفاده از پاپ آپ روی سایت‌ها، استفاده از push notification، جذب ممبر با ربات‌ها و روش‌های دیگر

اصول کانال داری

مدیران کانال ها باید بر هر دو نکته زیر توجه داشته باشند

قدم اول : عضوگیری
قدم دوم روش حفظ اعضا

مهمتر از عضو گیری حفظ اعضاست که خود میتواند موجب حضور اعضای جدید شود. همچنین گفتنی است برخی از روش های عضو گیری و حفظ اعضا مشترک هستند . بخش دریافت عضو را با هم مرور کردیم حال به روش حفظ اعضا می‌پردازیم.

 

۱- مدیریت صحیح و متناسب کانال در تعداد روزانه و مطالب تولیدی داشته باشید

سعی شود نه تعداد مطالب روزانه زیاد باشد و نه خیلی کم و همچنین مطالب در طول روز با فواصل زمانی تقسیم شده و نه به صورت ساعتی زیاد و ساعتی کم ارسال شود.

۲ – کانال را توسط یک سایت پشتیبانی کنید

اگر کانال ما دارای یک سایت اینترنتی پشتیبان باشد که مطالب تولیدی در آن هم موجود باشد موجب بالاتر رفتن اعتبار کانال شده و میتواند مطالب طولانی تر به لینک در سایت ارجاع شود. همچنین به وسیله لینک از سایت میتواند تصاویر پیش نمایش برای مطالب خود داشته باشید.با توجه به اینکه میزان کپشن متنی در زیر عکس ها محدود است.

۳ – با اعضای کانال تعامل داشته باشید

حتما راه های مختلف تعامل اعضا با مدیران را قرار دهید و از نظرات اعضا استفاده کنید. اینکار در حفظ اعضای کانال تاثیر به سزایی دارد. وقتی اعضای کانال ببینند خودشان نیز می‌توانند با کانال مشارکت و تعامل داشته باشند بیشتر از پیش راغب خواهند شد در کانال بمانند.

نمونه خوب تعامل با کاربران کانال اقتصاد آنلاین است که بخشی با نام الواقتصادآنلاین دارد و اعضا می‌توانند پیام‌هایشان را در خصوص اخبار مطرح شده به پشتیبانی کانال بفرستند

اگر موضوع کانال اجازه می‌دهد، از اعضا بخواهید نوشته‌ها یا تصاویرشان را برایتان ارسال کنند تا در کانال منتشر کنید. با این کار می‌توانید مطالبی ناب داشته باشید، که در کانال‌های دیگر پیدا نمی‌شود.

 

۴ –  زمان‌بندی داشته باشید

در ارسال مطالب زیاده‌روی نکنید و سعی کنید مطالب را با فاصله‌های زمانی، مثلاً یک‌ساعته، در کانال منتشر کنید؛ همچنین در بازه زمانی ۱۲ شب تا ۹ صبح که زمان خواب است بهتر است مطلبی انتشار ندهید.

 

۵ – چیز بیشتری عرضه کنید

سعی کنید چیزی متفاوت از محتوای سایتتان که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد را در کانال قرار داده و در سایت نیز اعلام کنید؛ مثل کد تخفیف خدمات یا محصولات سایت ویژه اعضای کانال تلگرام.

 

۶ – در تبادلات و پست‌های تبلیغی زیاده‌روی نکنید

هیچ چیز، کسالت‌آورتر از یک پست تبلیغاتی بدردنخور نیست. اگر مجبور به انجام تبادلات هستید، سعی کنید با اندکی توجه و خلاقیت، این کار را به گونه‌ای انجام دهید تا برای مخاطب نیز مفید باشد.

 

سخن پایانی

باید اعتراف کرد که پس از ایجاد یک کانال تلگرام نخستین و مهم‌ترین دغدغه‌ی مدیران کانال‌ها افزایش تعداد اعضا و ممبرهای واقعی کانال‌شان است و افزایش ممبر کانال و گروه تلگرام هدف اصلی هر ادمینی محسوب می‌شود. هرچه ممبرهای کانال شما بیشتر شوند، شانس شما برای جذب آگهی یا تبلیغات و درآمدزایی هم بیشتر می‌شود.

اگر بخواهید افزایش ممبر کانال تلگرام بدون هزینه تبلیغات انجام شود، معمولا یک کار زمانبر است، زیرا باید با محتوای خوب و ارائه پایدار و مستمر آن، اعضا را رفته‌رفته به کانال بکشانید و آنها را نگهداری. اما اینکار پایداری بیشتری دارد و مطمئن باشید که بازده بسیار عالی برایتان خواهد داشت. از روش‌های فیک، تبلیغات دروغ برای کشاندن کاربر به کانال به هرقیمت، خرید ممبرهای غیرواقعی و روش‌هایی که به زور شخص را به عضویت در کانال می‌کند خودداری کنید.

در فرایند جذب و نگهداری اعضای کانال تلگرام، محتوای عالی، مرتبط، مفید و کاربردی نقش اساسی را بازی می‌کند.

اگر شما نیز تجربه‌ای در خصوص مدیریت کانال تلگرام، افزایش اعضا، تولید محتوا برای کانال و… دارید در بخش دیدگاه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید

9 دیدگاه دربارهٔ «۲۱ روش افزایش اعضای کانال تلگرام»

  1. محمد رضا مهرنیا

    با عرض سلام و احترام
    من در تلگرام درامدسازان را جستجو کردم و خلاصه لینکی یافتم و عضو شدم ولی هنوز مطمئن نیستم که اون صفحه مختص به شماست یا اشخاص درگیری شما در کانال خود قابلیت ارتباط با ادمین ندارید چون اونجا هم همینطور بود اگر شما هم ارتباط با ادمین در کانال نداشته باشید بنظر بنده این‌ کار اصلا خوب نیست طبق تجربه من و دیگر دوستان هیچ کدومشون هم توصیه نمیکنن خلاصه من دیدم اطلاعات خوب و جامع ای در سایت دارید همشو خوندم و لذت بردم و دوستداشتم در کانال تلگرام هم عضو شوم ولی کلا تلگرام من قاطی کرده هرچی از همینجا رو لینک تلگرام شما کلیک میکنم من به جاهای عجیب و غریب هدایت می‌کنه براتون آرزوی موفقیت روز افزون خواستارم پاینده باشید و خدانگهدار

    1. نخر عزیزم من ۱۰ هزار ممبر واقعی خریدم ۱۰ مین نشده نصف شد تعدادش و هی کمتر پولم هدر رفت

  2. سلام ممنون بابت پاسخگوییتون به سوالات سایت شما عالیه

    امکان اضافه کردن چه تعداد ممبر از طریق مدیریت کانال تلگرام در telegram اصلی وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.