پرش به محتوا

افراد زیادی ثروتمند هستند، چرا ما ثروتمند نمی‌شویم؟

چرا ثروتمند نیستیم؟ دلیل ثروت مند نشدن چیست

همه می‌گویند می‌خواهند ثروتمند باشند و به قطع پیشنهادهای بسیاری در خصوص چگونگی کسب پول و ثروت وجود دارد.

با وجودیکه برخی افراد برای ثروتمند شدن تلاش بسیار زیادی می‌کنند به موفقیت نمی‌رسند. به همین خاطر زمین و زمان را نفرین می‌کنند ولی ثروتمندنشدن شاید به خاطر بوده که بازی کسب ثروت را طبق قوانین آن انجام نداده‌اند.

دلیلی که شما ثروتمند نیستید چیست؟

کلیک کنید:

کانال تلگرام ارز دیجیتال

چه چیزی شما را عقب نگه می‌دارد؟

بسیاری از مردم ذهنیت لاتاری دارند، زیرا معتقدند تنها راهی که ممکن است ثروتمند شوند برنده شدن جایزه‌ی بزرگ قرعه کشی است. واقعیت این است که در این جهان هر کسی قادر به ثروتمند شدن است. با نظر به بسیاری از میلیونرهای خود ساخته، ساختن ثروت و تبدیل شدن به یک ثروتمند، به لطف قرعه کشی و لاتاری امکان پذیر نیست – بلکه این به خود شما و ذهنیت‌تان در رابطه با پول مربوط است.

مطلب مرتبط: ۶ قدم پیشنهادی برایان تریسی برای میلیونر شدن

توصیه کردن به دیگران که تغییر کنند آسان است، اما به احتمال قوی تا زمانی که ریشه اصلی این مشکل را تشخیص ندهند، تغییر نخواهند کرد.

در ادامه ۲۱ دلیلی که ثروتمند نیستید بیان شده است. با بررسی این دلایل، می‌توان ریشه اصلی ثروتمندنشدن را یافت:

۱ – اعتقادات شما نسبت به پول مانند افراد متوسط است

به عبارت دیگر، مهم نیست که چقدر باهوش هستید یا اینکه چه محصول یا خدمات خوبی دارید، اگر شما تمرکزتان به جای درآمد بر صرفه‌جویی باشد، یا به جای آزادی عمل، فرصت و فراوانی از نگاه ترس و کمبود به پول نگاه می‌کنید؛ در اینصورت هرگز به ثروت بالایی نخواهید رسید.

برای تان سوء تفاهم نشود، افراد ثروتمند نیز پول خود را صرفه‌جویی می‌کنند، اما آنها فقط پول خود در حساب پس انداز کم بهره قرار نمی‌گیرند. بلکه آنها پول خود را به طور هوشمندانه‌ای ذخیره می‌کنند تا از طریق سرمایه‌گذاری و بازده‌های بالاتر، پول بیشتری کسب کنند.

۲ – فکر می کنید افراد ثروتمند کلاهبردار هستند

به طور متوسط افراد از دوران کودکی بگونه‌ای تعلیم داده شده‌اند که باور دارند افراد ثروتمند از طریق فریب و تقلب ثروت بدست آورده‌اند.
حقیقت این است که این افراد عمده‌ی ثروت‌شان را از طریق جاه‌طلبی، سخت کوشیدن و بینش ساخته‌اند.

اگر اعتقاد منفی نسبت به ثروتمندان داشته باشید، ضمیرناخودآگاه شما نخواهد گذاشت ثروتمند شوید، زیرا ثروتمندشدن برای‌تان به این معنا خواهد بود که باید روح خود را بفروشید.
واقعیت این است که بسیاری از ثروتمندان سخاوتمندانی هستند که بیشتر پول و زمان خود را برای خیریه‌ها و اهداف ارزشمند دیگر هزینه می‌کنند. همچنین آنها تمایل زیادی به آموزش مواردی که در طول مسیر یاد گرفته‌اند دارند.

۳ – شما از موفقیت می‌ترسید

ممکن است تعجب‌آور باشد، اما برخی از مردم از موفقیت می‌ترسند.

از ته دل آن را می‌خواهند اما از پیامدها و جوانب آن وحشت دارند، حتی اگر همه این‌ پیامدها مثبت باشند. نگذارید ترس، کنترل شما را بدست گیرد و یاد بگیرید شرایط را مانند کسی که یک مار کبری سمی را از گردن نگه می‌دارد، در آغوش بگیرید. افراد بزرگ از انرژی و شدت ترس‌شان برای ارتقاء به درجات بالاتر استفاده مثبت می‌کنند.

۴ – اعتقاد ندارید که سزاوار ثروتمند شدن هستید

معمولا افراد معتقدند که ثروتمند بودن، یک امتیاز است که فقط به افراد خوش شانس داده می‌شود. حقیقت این است که در یک کشور سرمایه‌داری، اگر قصد دارید ارزش انبوهی برای دیگران ایجاد کنید (خلق ارزش)، حق دارید ثروتمند شوید.

۵ – اعتقاد دارید که پول ریشه‌ی شیطانی دارد

در متن کتاب‌های مقدس گفته شده عشق به پول، ریشه تمام بدی‌ها است و بسیاری از افراد به اشتباه می‌گویند که خود پول به تنهایی ریشه تمام بدی‌ها است.
در نتیجه‌ی برنامه‌ریزی ضعیف و جهل، بسیاری از مردم هنگامی که صحبت از پول به میان می‌آید بر فقر و محدودیت تمرکز می‌کنند. حقیقت این است که داشتن پول شادی را تضمین نمی‌کند، اما زندگی شما را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

پول شر نیست. پول برای خرید نیازهای اساسی که ما جهت زندگی به آنها نیاز داریم، ضروری است. اگرچه برای ثروتمند شدن، پول بیشتر از اینهاست.
پول یک ابزار مثبت است که می‌تواند برای کسب درآمد بیشتر استفاده شود، به افراد آزادی می‌دهد تا آنچه را که می‌خواهند انجام دهند و به آنها اجازه می‌دهد بدون نگرانی زندگی کنند.

۶ – معتقدید که فقیر بودن، نجابت است

بسیاری از ما گمراه شده‌ایم و باور داریم که بیشتر خواستن اشتباه است.

قلب این ایدئولوژی این است که شما باید برای آنچه که دارید خوشحال و سپاسگزار باشید و هر گونه جاه‌طلبی طمع خالص است.
اما ذهن انسان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به خواستن بیشتر نیاز دارد. این تفکر، موتور محرکه هر نوآوری در تاریخ است. جاه طلبی گناه نیست بلکه فضیلت است.

۷ – می‌ترسید که دوستان سطح متوسط خود از دست بدهید

اگر واقعا دوستان خود را به این دلیل که به بزرگ‌ترین خانه در بلوک نقل مکان کرده‌اید، از دست بدهید سوال اصلی این است که ” آیا واقعا آنها دوستان واقعی شما بودند؟ “. احتمالا شما دوستانی داشته‌اید که سال‌ها آنها را می‌شناختید و به اینکه چقدر پول دارند اهمیت نمی‌دادید.

۸ – فکر می‌کنید به اندازه‌ی کافی برای ثروتمند شدن باهوش نیستید

بسیاری از ثروتمندان در سطح جهانی، دارای تحصیلات رسمی کمی هستند و ثروت خود را از طریق کسب و پس از آن فروش دانش خاص بدست آورده‌اند.
تحصیلات رسمی برای شما زندگی فراهم می‌کند اما خودآموزی شما را به یک ثروتمند تبدیل خواهد کرد. اکنون تصمیم بگیرید که به یک دانش آموز همیشگی تبدیل می‌شوید و آموزش به خود را، خودتان به عهده می‌گیرید.
فقدان تحصیلات رسمی به ندرت افراد موفق را عقب رانده است. بنیانگذاران Microsoft ،Facebook ، IKEA، ALDI، Luxottica و کامپیوترهای Dell، همگی یا دانشگاه خود را رها کرده بودند و یا هرگز به دانشگاه نرفتند.

۹ – فکر می‌کنید باید خانواده‌تان را قربانی کنید

اکثر مردم بر این باورند که این یک معادله و یا یک رابطه است و آنها باید بین موفقیت در سطح جهانی و داشتن یک زندگی خانوادگی شاد یکی را انتخاب کنند.

فقط به این دلیل که راهی برای انجام آن در حال حاضر نمی‌بینید به این معنا نیست که راهی وجود ندارد. به جای استفاده از خانواده خود به عنوان بهانه، از آنها به عنوان انگیزه اصلی خود برای ایجاد آن استفاده کنید.

۱۰ – فکر می‌کنید به اندازه‌ی کافی جاه‌طلب نیستید

یکی از سوء تفاهم‌ها در طبقه متوسط مردم این است که، آنها معتقدند ثروتمندان بیشتر از آنها تمایل به ثروتمند شدن دارند.

این موضوع به ندرت درست است. اکثر مردم تمایل دارند ثروتمند باشند؛ اما آنچه که آنها فاقدش هستند، اعتقاد به این است که می‌توانند ثروتمند باشند. شما در درون خود همه چیز را برای ثروتمند شدن دارید. فقط باید آن را باور کنید.

افراد ثروتمند جاه‌طلب‌تر از شما نیستند و یا نسبت به شما تمایل بیشتری به ثروت ندارند. آنها فقط به خود اعتماد دارند که رویاهای خود را به واقعیت تبدیل می‌کنند. برای ثروتمند شدن، باید بیشتر به خودتان ایمان داشته باشید.

۱۱ – شما یک شخص صرفه‌جو یا دقیق در مسائل کوچک ولی بی‌دقت و ولخرج در مسائل بزرگ هستید

آیا شما بر روی چیزهای کوچک تمرکز می‌کنید و به طور غیر ضروری برای چیزهای بزرگ در زندگی هزینه می‌کنید؟

ببینید چه میزان پول باید در یک سال کسب کنید تا بتوانید به شیوه‌ای که واقعا می‌خواهید زندگی کنید.

تصمیم بگیرید قصد دارید چه میزان پولی را هرساله هزینه، پس انداز و سرمایه‌گذاری کنید و سپس یک برنامه و مهلتی برای انجام آن در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول سرمایه‌گذاری برای مبتدیان

۱۲ – برای کسب پول، زمان را معامله می‌کنید

اکثر مردم بر این باورند که کسب پول یک فرآیند خطی است که به زمان وابسته است. آنها فکر می‌کنند تنها راهی که می‌توانند از طریق آن پول بیشتری بدست آورند این است که، ساعات بیشتری کار کنند.

به پول درآوردن به عنوان یک فرآیند غیر خطی نگاه کنید که در آن کسب پول به معنای یافتن راه حل مشکلات است. راه حل خطی آشکار است اما راه حل غیر خطی غیر قابل تشخیص است.

مطمئنا، اگر پرداخت شما ساعتی است و برای‌تان اضافه کاری لحاظ می‌شود، در چک حقوق بعدی‌تان مقدار بیشتری پول کسب خواهید کرد، این واضح است. هر چند که این راهی برای کسب ثروت نیست.

افراد ثروتمند برای حل مشکلات به راه‌هایی نگاه می‌کنند که درآمد بیشتری برای‌شان داشته باشد و انجام این کار بستگی به ساعات کار ندارد.

۱۳ – پول را به عنوان یک عامل منفی ضروری می‌بینید

اکثر مردم پول را به عنوان یک عامل منفی ضروری می‌بینند که باید مدیریت شود، اما هرگز نباید بر آن تمرکز کرد.
برای مردم متوسط، ایده ایجاد ثروت یک ایده‌ی سطحی و مانند بسیاری از کارها به نظر می‌رسد.

ثروتمندان پول را به عنوان یک ابزار مثبت می بینند که قدرت ایجاد آزادی و فرصت را برای خود و خانواده‌هایشان فراهم می‌کند. پول به آن‌ها توانایی انجام کاری را که می‌خواهند می‌دهد، هر وقت که بخواهند، با هر کسی که بخواهند، تا زمانی که بخواهند و بدون محدودیت

۱۴ – اعتقاد به رنج و کوشش دارید تا استفاده از اهرم

اگر سخت‌کار کردن راز موفقیت مالی بود، اکنون هر کارگر ساختمانی و پیشخدمتی ثروتمند بود.

ثروتمندان به لحاظ استراتژیک، تمرکز خود را بر زمینه‌های سودآور کسب و کارشان متمرکز می‌کنند و در عین حال از مخاطبین، اعتبار و منابع خود برای به حداکثر رساندن نتایج هر عملی که انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند.

۱۵ – شما معتقدید ثروتمندان بی‌رحم هستند

به طور کلی، توده‌های مردم معتقدند که ثروتمندان نارسیست‌های بی‌تفاوت و غرق در اندیشه‌ای هستند که فقط به مزایای مالیاتی که از طریق خیریه و بشردوستی برایشان فراهم می‌شود، توجه می‌کنند.

اکثریت افراد ثروتمند به این دلیل این کار را انجام می‌دهند، چراکه توانایی آن را دارند. ثروتمندان برخی از افراد بخشنده در این سیاره هستند که هر ساله میلیون‌ها دلار را به دلایل مختلف به خیریه‌ها اهدا می‌کنند.

۱۶ – شما ذهنیت شانسی و بخت آزمایی دارید

متوسط مردم لاتاری را دوست دارند، زیرا عمیقا اعتقاد دارند که این تنها شانس‌شان برای ثروتمند شدن است.

واقعیت این است که آنها احتمالا درست فکر می‌کنند. نه به این دلیل که توانایی‌اش را ندارند، بلکه به این دلیل که به توانایی‌های خود ایمان ندارند و اعتقادات آنها نسبت به پول، موفقیت‌های مالی‌شان را محدود می‌کند.

۱۷ – شما از شکست وحشت دارید

اکثر مردم بر این باورند که شکست دردناک است و باید از آن اجتناب کرد تا حس غرور و عزت حفظ شود.

در تلاش برای حفاظت از عزت‌نفس خود، تنها برای کارهایی تلاش می‌کنند که می‌دانند می‌توانند انجام دهند. حقیقت این است که شکست یک ساختار ضروری از موفقیتی بزرگ است و باید به آن به عنوان یک معلم نگاه کرد. بر روی یادگیری، رشد و تبدیل شدن به آن تمرکز داشته باشید.

بسیاری از ثروتمندترین افراد خود ساخته قبل از آنکه به این مرحله برسند، شکست‌هایی را تجربه کرده‌اند. از اشتباه کردن نترسید و این شکست‌ها را به عنوان مراحل یادگیری در طول راه رسیدن به موفقیت به کار گیرید. شکست یک معلم است و نه پایان همه چیز.

۱۸ – اهمیت پول را انکار می‌کنید

بعضی از مردم با انکار اهمیت پول، احساس افتخار می‌کنند. این افراد بر این باورند که عدم علاقه آن‌ها به پول، به جهان می‌گوید که آن‌ها برتر از مادی گرایان هستند.

آنها اهمیتش را به عنوان یک ضرورت انکار می‌کنند تا جایگاه اخلاقی خود را بالاتر ببرند در حالیکه همزمان با ترس و وحشت شکست خوردن دست و پنجه نرم می‌کنند. وقت آن رسیده که از خواب بیدار شوید و به واقعیت نگاه کنید: پول جزء حیاتی زندگی است.

بیشتر بخوانید: چگونه برای سرمایه‌گذاری پس‌انداز کنیم؟

۱۹ – با افراد شکست خورده ارتباط دارید

انیشتین می‌گوید آگاهی امری مسری است. این بدان معنا نیست که شما دوستان خود را به خاطر ثروت کم‌شان دور بگذارید. اما اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، نیاز دارید تا با دیگر افراد ثروتمند معاشرت کنید.

اگر می‌خواهید اندام متناسبی داشته باشید، در باشگاه با افراد خوش‌اندام ارتباط برقرار کنید. اگر به مذهب علاقمند هستید، با افراد در کلیسا بیشتر ارتباط برقرار کنید. بنابراین اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، با ثروتمندان دیگر معاشرت کنید و از آنها یاد بگیرید.

ما همه‌ی دوستان مان را دوست داریم. اما اگر دوستان شما کم بضاعت و دارای ذهنیت ضعیف هستند، پس معاشرت با آنها به شما کمکی نخواهد کرد.

افراد ثروتمند با دیگر ثروتمندان ارتباط برقرار می‌کنند نه به این دلیل که آنها از فقرا بهتر هستند، بلکه به دلیل اینکه آنها از یکدیگر یاد می‌گیرند و به هم تکیه می‌کنند. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، اطراف افراد ثروتمند باشید و نکته‌برداری کنید.

۲۰ – بیش از حد راحت هستید

اکثر مردم برای راحتی فیزیکی، روحی و احساسی در تلاش هستند. اما تبدیل شدن به یک میلیونر آسان نیست و نیاز به راحتی می‌تواند ویرانگر آن باشد. شما باید یاد بگیرید در حین انجام کاری با حالت عدم اطمینان، احساس راحتی داشته باشد.
برای ثروتمند شدن باید بهایی پرداخت کنید ولی اگر برای تحمل دردی موقتی استقامت ذهنی داشته باشید می‌توانید ثروت فراوانی را برداشت کنید.

۲۱ – شما به سرگرمی بیشتر از آموزش ارزش می‌دهید

اکثر مردم زمان زیادی را صرف سرگرمی در فعالیت‌های مختلف می‌کنند. آنها در حالتی از آگاهی زندگی می‌کنند که در آن تلاش حداقل و لذت بردن نهایت است.
افراد ثروتمند اکثریت توجه خود را بر فعالیت‌های کسب پولی که از آن لذت می‌برند، متمرکز می‌کنند.

آنها عشق به املاک را به کار خرید و فروش املاک، اشتیاق به نقاشی‌های زیبا را به هنر سرمایه گذاری و استعداد در اعداد را به خرید و فروش سهام تبدیل می‌کنند.

بنابراین در حالی که به نظر می‌رسد که آنها در حال کار هستند، واقعا از سرگرمی‌های خود لذت می‌برند و در طول این راه پول بدست می‌آورند.

مقالات مرتبط:

چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شود؟

رفتار فقیران و ثروتمندان در مواجهه با فرصت‌ها

 

3 دیدگاه دربارهٔ «افراد زیادی ثروتمند هستند، چرا ما ثروتمند نمی‌شویم؟»

  1. احسان سمیعی

    سلام، وقت بخیر
    شما تبلیغات پاپ آپ هم انجام میدید؟ ما برای وبسایتهامون نیاز به تبلیغات پاپ آپ داریم.
    منتظر پاسخ شما در مورد امکان همکاری هستیم.
    ارادتمند،
    احسان سمیعی

  2. همه انسان ها به ذاته ثروتمند هستند.ثروت مثل یه منبع،معدن یا هر چیز دست نخورده ای هست که باید فعالش کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.